Iniciativa del Poble Valencià-Compromís, ha celebrat este matí reunió de la seua Mesa Nacional al Complex de la Petxina de València, en què s’ha volgut remarcar la importància de què les Corts Valencianes hagen aprovat esta setmana la Llei de Renda Valenciana d’Inclusió, una mesura social i de generació d’economia crucial per al govern del Botànic, que ha sigut impulsada per l’equip de la Conselleria de Polítiques Inclusives amb la Vicepresidenta del Consell Mónica Oltra al capdavant.

En l’anàlisi i debat de la situació política, moderat pels portaveus del partit, Mireia Mollà, Miquel Real i Paco Garcia, des d’Iniciativa també s’ha destacat l’aprovació aquesta setmana al Congrés dels Diputats, amb el suport de Compromís, de la tramitació d’una llei per regular les pràctiques acadèmiques en les empreses per impedir el frau del treball gratuït i sense drets en aquest àmbit.

Així mateix s’ha volgut felicitar l’ingent esforç que des del Govern del Botànic es fa per impulsar l’economia valenciana i generar ocupació amb un enfocament i uns resultats molt esperançadors malgrat la manca de finançament i la limitació de competències autonòmiques en aquesta matèria.

Des d’Iniciativa s’exigeix al govern de M. Rajoy la modificació de les polítiques estatals econòmiques i de legislació laboral per què realment s’impulse l’economia sostenible i la creació d’ocupació amb criteris de salaris dignes, major estabilitat i millors condicions de treball. Així mateix s’ha volgut posar en valor els esforços dels agents socials compromesos amb aquests objectius i els esforços sindicals per refermar-los.

També mostrar la solidaritat amb tantes persones i col·lectius que, fent front a moltes dificultats, lluiten pels drets laborals als diferents sectors, com son els treballadors i treballadores postals que hui es manifesten a Madrid, les treballadores de la neteja anomenades “Kellis”, i molts altres que, cada dia es mouen per la dignitat de les condicions del treball.