La diputada de Compromís Mireia Mollà ha afirmat hui que “instem a la Fiscalia i a la Sindicatura de Comptes a obrir una investigació general sobre el fet que diferents empreses privades treballen en les dependències de la Generalitat manejant fins i tot informació confidencial”.

Mollà ha destacat que “la presència d’empreses treballant en les dependències de la Generalitat constitueix una il·legalitat manifesta i més quan aquestes tracten amb dades que són reservades, com és el cas de l’empresa QUAVITAE en la Conselleria de Benestar Social”.

Així mateix, la diputada de Compromís ha assegurat que “cal tenir en compte que aquests treballs ixen més cars per a l’administració, almenys un 30 per cent més car que sí ho feren funcionaris perquè cal pagar-los l’IVA, actualmente al 21 per cent, i el benefici industrial, que podria assolir fins a un 10 per cent”.

No obstant açò, Mireia Mollà ha denunciat que “el més greu és que aquesta situació no és un cas particular, sinó que es repeteix de manera general en la Generalitat des de fa molts anys, doncs el PP ha muntat una autèntica administració paral·lela en moltes Conselleries en les quals són empreses privades les que gestionen determinats serveis que, precisament per la seua confidencialitat, haurien de ser manejades per empleats públics”.

A més, la diputada de Compromís ha assenyalat que “moltes d’aquestes empreses precisament tenen interès econòmic directe en els assumptes que gestionen, una pràctica que, entre altres qüestions, transgredeix els mecanismes de la competència de la Unió Europea”.

Mollà ha indicat que “per totes aquestes qüestions, entenem que és precisa l’actuació de la Sindicatua de Comptes i la Fiscalia, doncs aquestes dades confidencials se’ns neguen sistemàticament als grups parlamentaris de l’oposició així com als sindicats que, dins de les seues competències, tenen la d’assegurar les condicions de seguretat laboral”.

“A més, la presència de treballadors no controlats en les dependències de la Generalitat també afecta a aquesta qüestió”
, ha conclòs.