La portaveu adjunta del grup parlamentari Compromís, Mónica Oltra, ha criticat les declaracions realitzades ahir pel President de la Generalitat Alberto Fabra amb què es vanagloriava de què amb les dimissions de Ricardo Costa i Yolanda Garcia ja no quedaven imputats per corrupció del Partit Popular a Les Corts.

Per a Oltra “estes declaracions demostren una gran desvergonyiment ja que dels tres imputats que queden en el grup popular, Elisa Díaz, Lola Botella i Felipe del Baño, a dos se’ls imputen delictes relacionats amb la corrupció política”.

Lola Botella està imputada per malversació de caudals públics per realitzar presumptament contractes no ajustats a la legalitat en l’Ajuntament de Carcaixent, del qual és alcaldessa, i contractar un advocat que va anar en les llistes del PP i està casat amb una regidora del grup popular. I Felipe del Baño està imputat per prevaricació en la seua actuació com a regidor de San Antonio de Benagéber per pressumptes irregularitats en la contractació d’un servici de jardineria i perquè el consistori va pagar 50.000 euros per uns llibres que no han aparegut enlloc”.

Segons Oltra “la malversació de caudals públics i la prevaricació són delictes directament relacionats amb la corrupció dels càrrecs públics i que eixes imputacions s’hagen produït per actuacions en l’àmbit municipal no lleva que eixes persones embruten amb la seua presència la imatge del parlament valencià”.

Amb esta situació és una falta de respecte cap a la ciutadania que Fabra presumisca d’alguna cosa, quan ha quedat en evidència com l’han torejat els imputats del seu partit i dimissions com les Costa i Garcia no s’han produït fins que el processament els va a portar a la banqueta”, ha conclòs Oltra.