La diputada i portaveu de Compromís per Elx, Mireia Mollà, ha explicat hui que “el Govern valencià ha rebutjat per complet hui sol·licitar el retorn definitiu de la Dama d’Elx a este municipi, una decisió que impedeix al nostre municipi comptar amb el seu bust iber i beneficiar-se de l’impacte cultural, turístic i econòmic de la seua presència”.

Mollà ha realitzat esta petició en la Comissió d’Educació i Cultura de Les Corts que ha tingut lloc este matí. Ho ha fet a través d’una sol·licitud de compareixença que havia demanat a la consellera, María José Catalá, però que finalment ha atès la secretària autonòmica de Cultura i Esport, Julia Climent.

La diputada de Compromís ha explicat que “des de Compromís hem realitzat esta demanda perquè entenem que no té sentit que la Dama seguisca fora d’Elx, ja que és en el seu entorn original on millor s’entén esta peça, i, a més, la seua presència també suposaria un projecte estratègic per al municipi”.

“Malauradament, el Govern valencià segueix tenint un concepte exclusivament centralista de la cultura, de manera que ha optat per refusar esta proposta al·legant la recent remodelació del Museu Nacional Arqueològic, sense tenir en compte que esta decisió impossibilita a Elx beneficiar-se de l’¡mpacte de comptar amb esta peça de gran valor”, ha apuntat.

Mireia Mollà ha assenyalat que “és lamentable que els membres del Govern valencià no contemplen que el retorn de la Dama és una qüestió de legitimitat, però encara ho és més el fet que la mateixa alcaldessa d’Elx, Mercedes Alonso, tampoc recolze este retorn definitiu i ni tan sols haja aconseguit davant els seus companys de partit a Madrid un regrés temporal del bust”.

“Des de Compromís seguirem reclamant el retorn de la Dama a Elx i treballarem per seguir fent d’Elx el referent estatal en l’art iber i posar en valor el seu patrimoni arqueològic”, ha conclòs.