Sergi Campillo, elegit nou portaveu d’Iniciativa a la Ciutat de València

El regidor i 4t tinent d’alcalde de l’Ajuntament de València Sergi Campillo, va ser triat ahir dilluns com a nou portaveu del col·lectiu de València d’Iniciativa del Poble Valencià en l’assemblea convocada a tal efecte.

Iniciativa del Poble Valencià es troba en un procés de nova configuració territorial, on s’han creat 7 agrupacions supracomarcals. Una d’elles és València, el col·lectiu més nombrós d’Iniciativa i que s’assimila a una supracomarca en la nova estructura, pel seu pes d’afiliació i de persones simpatitzants.

Les persones que formen part del nou Consell Local són: Glòria Tello i Pilar Soriano, ambdos regidores de govern de València i que assumiran la portavocia adjunta, Armand Calatayud i Albert Cañizares, que assumiran conjuntament la nova secretaria d’organització i finances, Luisa Notario i Paco Simó, com a responsables de les sectorials, Paula Tuzón i Xavi Pons, com a nous responsables de la coordinació de vocals d’Iniciativa, i Carmen Arribas i Luis Mora, com a vocals del nou Consell Local.

Donada la nova estructuració, s’havia d’elegir una nova executiva (Consell Local). Sergi Campillo va presentar la seua candidatura, sent l’únic candidat que es va presentar a portaveu i va declarar durant l’assemblea que “em presente a portaveu però també presente un equip de gent: 5 homes i 5 dones, pertanyents a tots els districtes de la Ciutat i de diverses edats. És un equip renovat que té moltes ganes de treballar pel partit, per Compromís per València i sobretot, per la ciutadania”.

Així, entre les línies programàtiques més importants a partir d’ara estarà abordar la renovació de l’estructura de Compromís per València, impulsar i donar suport al nou govern municipal i reivindicar la pluralitat de Compromís com a essència del projecte compartit. “Des d’Iniciativa volem donar un suport clar al nou govern municipal amb

Joan Ribó com a alcalde de València. És un govern de canvi profund que està gestionant de manera exemplar donades les condicions tan terribles que ens havia deixat el govern anterior en mans del Partit Popular”, ha declarat per finalitzar Campillo.

Arxivat en: Iniciativa València

1. Josep Jesús Alvarado i Gómez diu:

Avui he assistit a una classe magistral de com fer-se amb el poder d’una forma elegant i eficaç. El primer és el primer, felicitats al nou Consell Local d’Iniciativa de la ciutat de València, amb el seu nou portaveu al capdavant, és el més a prop que he estat de les tàctiques de Pablo Iglesias en anys, tacticisme trotskista de manual.
    Per a açò ha hagut de seduir a una assemblea presumptament adulta i polititzada, però com a bon estrateg ho ha fet per temps, i els temps són importants.
    Un Consell Local amb un portaveu del prestigi d’Isaura, amb el seu currículum polític irreprotxable i amb un suposat suport de les altes esferes del partit, és tasca apriori de dificultats quasi impossibles. Per a açò es necessita temps, corroir a l’adversari amb peons ben ensinistrats perquè la comesa siga quasi inadvertit. Els peons han d’albergar tantes ambicions com l’estrateg, perquè tot es tracta de beneficis, sinó no val la pena.
    El Consell destituït és culpable d’aquesta situació, per excés de prudència, per no adonar-se de la tàctica d’aquells que els volien llevar del mig, culpable de tolerar la indisciplina de militants electes, culpable de tenir por de fraccionar al partit, culpable de no entrar en guerres intestines, culpable de bolcar-se en unes eleccions electorals per a encastellar a aquells que més tard els trairan, culpable de traure els millors resultats electorals de la història del nostre partit.
    Podria desgranar com amb anterioritat a les tres últimes assemblees han anat minant al Consell destituït, donant un colp de mà al més tradicional estil pablista, però açò li’l deixe als propis assemblearis que han assistit i recolzat al cervell d’aquest nou Consell.

Reitere les meues felicitacions i la meua admiració a tan hàbil maniobra.