Iniciativa del Poble Valencià–Compromís, ha celebrat este matí a València una Conferència Política Política per a debatre sobre com fer del valencianisme una opció política en què puga confiar una majoria de les ciutadanes i ciutadans del País Valencià.

En esta Conferència els militants i simpatitzants d’Iniciativa han esmenat, debatut i aprovat la ponència ‘Des d’un govern de canvi cap a un valencianisme de la majoria’, un document en què es posen de relleu eixos d’actuació del valencianisme al voltant dels governs per a les persones, la recuperació de la confiança en les institucions, la millora de la vida dels ciutadans, l’impuls de l’economia sostenible i la creació d’ocupació.

En este acte celebrat al saló d’actes de la Fundació ONCE han intervingut representants d’entitats civils i organitzacions polítiques convidades com Antoni Gisbert, d’ACPV, els portaveus de Compromís Enric Morera, Joan Ribó i Julià Àlvaro, el síndic de Podem a Les Corts, Antonio Montiel, David Cid d’ICV, Biel Frontera de Més per Mallorca i Pilar Praena d’Iniciativa por Andalucía.

Els portaveus d’Iniciativa-PV, Miquel Real, Mireia Mollà i Paco Garcia han remarcat en les seues intervencions la necessitat de generar espais de confiança entre les diferents visions del valencianisme, amb valors ètics, de polítiques d’integració social i d’identitat col·lectiva, però amb objectius concrets (treball, economia, serveis públics, medi ambient, acció social…) per configurar una alternativa política amb garantia d’èxit.

En la ponència aprovada hui és destaca que la clau de futur està en lligar el valencianisme plural de la majoria als senyals d’identitat moderns i perdurables, amb propostes on totes i tots es puguen vore reflectits, i que s’han d’anar consolidant de manera col·lectiva. Això passa per impulsar iniciatives basades en la pluralitat, el consens, i en els valors compartits, sostenibles per al bé comú amb les quals es conformarà aquest relat col·lectiu, que ens ha de permetre afrontar el futur amb un projecte coherent i integrador. Un valencianisme basat en valors compartits que conformen un fort sentiment de pertinença a un poble que defensa els seus drets.

La intervenció amb què ha conclòs la Conferència Política ha estat a càrrec de la portaveu de Compromís, Mónica Oltra. La també Vicepresidenta del Consell ha destacat la necessitat de seguir mantenint la pulsió de canvi que ja és un fet des de maig de l’any passat. “El Pacte del Botànic és la major contribució a fer país que hem pogut realitzar. Tornar la sanitat universal a tota la població, abanderar la reivindicació del canvi en la política d’asil de l’estat, eliminar copagaments en sanitat i inclusió, la gratuitat dels llibres de text, la moratòria per a que no es puga construir en la costa, és fer país”.

A açò li tenen por alguns -ha afegit Oltra-. Per què la dreta ix ara amb les banderes? Perquè estem fent país, no un país dels màstils del les banderes sinó un país per a les persones. Valencianisme es fer que la gent puga tindre la vida més fàcil, és tindre un govern que per fi parle i promocione el valencià. La nostra bandera es el benestar i la felicitat de la gent. Hi ha una ofensiva de les dretes reaccionàries, d’exos que han arrossegat la senyera per terra i han fet que s’identifique el nostre país amb la corrupció i el balafiament. Agarraven la bandera per a tapar el saqueig als valencians i ara ixen amb la bandera; la bandera s’honra fent polítiques que faciliten la vida de la gent, estimant, parlant i llegint la nostra llengua. Des de l’esquerra pot ser no hem encertat en el passat quan en la senyera coronada només veiem el blau i ens oblidàvem que eixa senyera també conté quatre barres. No anem a permetre cap guerra de símbols”.

Estem en un moment difícil però molt engrescador, hem d’aconseguir constituir un imaginari col·lectiu de polítiques d’arrel, que la ciutadania es negue a què mai més mercadegen amb els seus drets, es negue a deixar-se retallar drets, eixe és la contribució que hem de fer al valencianisme”.

Oltra ha lamentat que no hi haja enteniment per a formar un nou govern a Madrid, “queda una setmana per a no perdre l’esperança, per a poder conformar una alternativa que done resposta a la dramàtica situació que patim, esperem no haver de lamentar-nos els pròxims anys per esta falta d’enteniment de l’esquerra. Per això faig una crida a Pedro Sánchez, a què escolte com la gent demana canvi, necessitem portar la dignitat al govern d’Espanya”.