La dirigent d’Iniciativa i Vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra, ha assenyalat hui que «toca reinventar-se i defensar el govern del poble, el govern de la Generalitat, perquè això és el que millora la vida de la gent. Necessitem que després d’arribar al govern, el canvi arribe a la societat. Aconseguir un canvi social, a contracorrent del què està passant al món. Els canvis que estem assolint, passet a passet, són una revolució que va calant en la societat, uns canvis que les persones van fent seus. Eixe és el gran objectiu, quan aconseguim que les persones no renuncien mai als seus drets, quan no deixen que mai més els furten els seus drets, ho haurem aconseguit».

Oltra ha fet estes afirmacions en la seua intervenció de cloendadavant de les més de 250 persones que han plenat el Centre de Congressos d’Elx on ha tingut lloc hui l’Assemblea d’Iniciativa del Poble Valencià. La Vicepresidenta del Consell ha recordat com des de 2007 en Iniciativa i Compromís «ens creguérem que el poble valencià si que podia, deixàrem de tindre por per demostrar que la majoria absoluta del PP tenia els peus de fang, ens aliarem amb el poble, combinant crítica i proposta, demostrant que som els que millor defensem els interessos de valencians i valencianes».

«Tot fins arribar al canvi polític de 2015. Nosaltres parírem el pacte del Botànic, constituirem un govern de mestissatge i hem demostrat que Compromís és garantia d’estabilitat del Consell. Estem millorant la vida de la gent, allò pel que hem lluitant tant», ha assegurat Oltra.

Per la seua banda la co portaveu d’Iniciativa, Mireia Mollà ha sigut l’encarregada de donar la benvinguda a Elx i presidir la mesa i ha destacat que «acabat el cicle electoral i amb aquesta Assemblea, Iniciativa comença una nova etapa de proposta política i organitzativa, per enfortir Compromís, la nostra aposta estratègica,i així com consolidar el canvi i guanyar les Eleccions Municipals i Autonòmiques del 2019».

Mollà ha encoratjat l’Assemblea a «treballar per construir un canvi sostingut, sostenible i de millora de la vida de les persones des dels governs de progrés dels que formem part i a peu de carrer, amb la interacció amb els moviments associatius, el diàleg i la construcció d’una gran xarxa col·laborativa, amb mentalitat progressista, amb estima pel territori i amb la convicció que des d’un valencianisme inclusiu podem ser referents al País Valencià».

Per la seua banda el també co portaveu d’Iniciativa, Miquel Real, ha sigut l’encarregat d’exposar en l’Assemblea l’informe dels portaveus. Real ha fet un repàs als grans canvis que s’han produït des que fa dos anys Iniciativa celebrà el seu IV Congrés, quan es partia d’una situació política en què la dreta governava amb majoria absoluta a les principals institucions valencianes i com es va poder donar la volta a la situació en les eleccions de maig de 2015.

Real ha volgut destacar també la labor duta a terme pel nou Consell en l’any i mig que porta governant «on ha hagut de realitzar una ingent tasca de des-escombrar, de reparar drets, de resituar prioritats i de desactivar mines polítiques conseqüència d’una ruïna en diferit a la qual estem fent front dia a dia».

L’altre co portaveu d’Iniciativa, Paco García i la diputada autonòmica Belén Bachero han estat els encarregat d’exposar i coordinar les votacions a les esmenes realitzades a la Ponència Política de l’Assemblea. Un document aprovat hui titulat ‘Govern de la gent, govern del poble valencià’ que ha sigut debatut per les diferents agrupacions comarcals i per Joves amb Iniciativa en les darreres setmanes i que recull l’estratègia política a seguir per la formació política.

La Ponència remarca que «hem de seguir construint i consolidant un valencianisme de la majoria que trenque amb lluites estèrils del passat, que sàpiga captar els anhels i aspiracions de la ciutadania valenciana, els seus somnis de llibertat, benestar i estima per la terra. Que capitalitze les esperances de la majoria de la societat i sàpiga portar endavant les reformes que permeten fer realitat les potencialitats del nostre País. Un valencianisme respectat des de l’estat i escoltat quan s’han de prendre gran decisions, com la millora del finançament o la reforma constitucional».

«Tot açò ho hem de fer des d’uns governs estables, amb iniciativa política i capaços d’assumir les dificultats de la conjuntura econòmica, de mostrar la diversitat que implica la necessitat de formar part d’equips bicolors o multicolors, tant si formem part de la majoria com si constituïm una minoria necessària».

Així mateix el document polític assenyala que «Iniciativa ha d’encapçalar l’enfortiment ideològic de l’esquerra, per evitar caure en el parany que ha provocat la crisi de la social-democràcia, que deriva de la pèrdua d’un discurs propi front als valors de la dreta i de l’assumpció d’un paper subaltern i limitat a intentar rebaixar les arestes més doloroses del capitalisme, i sovint ni tan sols això».

L’Assemblea ha comptat amb la participació de representants de la resta les formacions polítiques que conformen Compromís, la coordinadora nacional del Bloc, Àgueda Micó, la diputada de Verds-Equo, Cristina Rodríguez, així com de militants adherits directament a la coalició. De la mateixa manera també s’ha comptat amb la participació d’Emilia Noguera membre del consell ciutadà de Podem-Podemos.