La Mesa Nacional d’Iniciativa-Compromís ha triat este matí al saló d’actes de l’ONCE a València les 34 persones que formen des de hui el nou Consell Executiu del partit.

Es tracta d’Aitana Mas, Alberto Ibáñez, Isaura Navarro, Sergi Tomás, Esther Díez, Iván Castañon, Vero Ruiz, Carles Mulet, Adriana Paredes, Rafa Mas, Pilar Soriano, Carles Esteve, Belen Bachero, Sergi Campillo, Neus Herrero, José Vicente Guijarro, Anna Antón, Enric Juan, Isabel Parra, Jordi Alcón, Conxa Francès, Jesús Ruiz, Paula Tuzón, Héctor Tarín, Lola Palomares, Juanma Ramon, MªCarmen Gonzàlez, José Manuel García, Miriam Pañella, Juan Vicente Santos, Irene González, Paco García, Mireia Mollà i Miquel Real.

Com marquen els estatuts, quinze dies després de celebrar-se el 6é Congrés, ha sigut el torn de reunir als membres de la Mesa Nacional, encarregats de ratificar la proposta d’executiva realitzada pels nous portaveus del partit, Aitana Mas i Alberto Ibáñez, que ha comptat amb 88 vots a favor, 25 en contra i 14 abstencions, abastant així, amb el 67,6% el suport dels 2/3 necessaris per a la seua aprovació.

En quant al procés congressual d’Iniciativa-Compromís culminat hui els portaveus han explicat que “el Consell Executiu triat és un espai fonamental en la renovació i posada en marxa del partit, especialment a les portes d’un nou cicle electoral. S’ha buscat la major representativitat del conjunt de l’organització i tractant de fer d’Iniciativa-Compromís l’eina més útil per a la majoria”.

L’executiva triada hui està establerta amb paritat de gènere i compta amb un 15% de membres l’organització juvenil del partit. S’ha buscat l’equitat territorial, tant de distribució geogràfica com de dimensió poblacional, amb quasi un 10% de membres del món rural.

Com han senyalat Mas i Ibáñez s’ha inclòs en el Consell Executiu persones clau en la coordinació amb les institucions com el Secretari Autonòmic de Vicepresidència, Iván Castañón, el director general de la Portaveu del Consell, Juan Vicente Santos, actuals portaveus i caps de llista d’Iniciativa-Compromís de grans ciutats com Esther Díaz (Elx), diputats a Les Corts com Belén Bachero, Carles Esteve i Paco Garcia o el portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet.

A més, pel repte de l’emergència climàtica, i en harmonia amb la nova ponència política i reforçant la pota verda, l’executiva compta tant amb la Consellera, Mireia Mollà, com amb la Secretària Autonòmica de Medi Ambient, Paula Tuzón. I, en reconeixement, a l’esforç brutal al capdavant de la pandèmia de la Covid19 amb la Secretària Autonòmica de Sanitat, Isaura Navarro. Així mateix s’ha volgut destacar la forta mirada municipalista de l’executiva on hi ha un 50% de regidors i regidores tant de governs com d’oposició.

Finalment, els portaveus han posat de relleu la gran renovació produïda, el 60% són persones que no han sigut membres de l’anterior executiva, però, al mateix temps, compaginant el canvu amb l’experiència, comptant amb els anteriors tres portaveus del partit, Miquel Real i els ja mencionats Mireia Mollà i Paco Garcia.

Iniciativa-Compromís també ha triat hui els nous membres del seu Comité de Comptes i Comité de Greuges.