El consell executiu d’Iniciativa del Poble Valencià-Compromís reunit de forma extraordinària este matí ha mostrat el suport raonat a la companya Mónica Oltra Jarque i la seua família així com l’encoratja a seguir endavant en la seua tasca com a vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

Un suport raonat i afectuós. En primer lloc, la presumpció d’innocència és una conquesta democràtica fonamental sobre la qual se sustenta qualsevol sistema democràtic. Vulnerar esta presumpció és qüestionar l’essència de la democràcia i la constitució.

En segon lloc, en aquest cas concret, cal ressaltar que la denúncia contra la nostra companya és fruit d’una campanya de l’extrema-dreta subvencionada per les grans multinacionals amb una clara intencionalitat política. De fet, com és públic, al llarg d’aquests set anys de governs amb Compromís ha sigut una pràctica habitual per a danyar la nostra reputació i amedrentar a la nostra militància. Una pràctica estesa també a altres forces emancipadores que busquen transformar la societat i millorar la vida de la seua gent.

La nostra fermesa en la defensa de les garanties democràtiques és vital enmig de la deriva d’antipolítica i populisme punitiu que facilita, com hem vist en altres casos, el lawfare contra representants polítics d’esquerres.

En tercer lloc, la vicepresidenta Mónica Oltra ha donat sobrades explicacions de forma reiterada tant en l’àmbit parlamentari com als mitjans de comunicació sobre els fets que ara l’imputen, i ha mostrat sempre la seua disposició d’absoluta col·laboració amb l’administració de justícia. La transparència és, sens dubte, la seua pràctica habitual. A més, posteriorment, les altres tretze persones imputades per aquest cas han ratificat individualment que van actuar sempre de forma lliure basant-se en el seu criteri professional. En aquest punt, també mostrem el nostre reconeixement públic a la professionalitat tant del funcionariat valencià com de les diferents professionals d’entitats sense ànim de lucre.

En quart lloc, raonada i afectuosament, la militància d’aquest partit coneixem a Mónica Oltra Jarque tant per la seua brillant carrera política en defensa de les causes més nobles com per la seua enorme vàlua personal. Precisament, per la seua forta personalitat i la seua constant lluita política torna a ser perseguida per qui es resisteix als canvis. Un canvi format per xicotetes revolucions irreversibles que han sigut possibles pel seu ferm i valent lideratge.

Per tot això, a més del suport, l’encoratgem a seguir endavant defensant i desenvolupant polítiques valentes que canvien la vida de la gent al nostre país. La seua continuïtat no és un assumpte personal, de fet som conscients dels durs sacrificis que novament li demanem, sinó de defensa democràtica. Doncs, si permetem què l’extrema-dreta aparte a Mónica Oltra, amb la projecció i suport popular que representa, no tenim dubte que desprès aniran contra la resta.

També, mostrem el nostre suport als companys Jesús Martí i Ofelia Gimeno acusats per l’extremadreta i imputats per defensar l’educació sexual i la reducció de riscos en la salut pública.

Finalment, demanem a tota la societat valenciana, particularment aquella gent que al llarg dels darrers mesos ens ha expressat el seu suport en privat i reconegut la forta injustícia, que alce la veu i ens acompanye, independentment de la seua opció electoral, en aquesta lluita democràtica.